Viikkaritreenit: #treenit17vko27

3.7.2017

Työpäivän päätteeksi aattelin, että pidän tämän päivän vielä palautuspäivänä. No eihän se onnistunut. Jättärille siis. Oli oikeastaan kiva huomata, että alkulämppärinä raput ylös meni suht kevyesti. Sunnuntaina selkälihaksistossa oli jotain pinnettä havaittavissa ja eipä se enää tuntunut. Ylhäällä otin hitaat push-upit. Sitten alas rappuja pitkin hölkötellen. Rennon reippaasti. Rappujen alaosassa tein perusjutut, jotka mielestäni kuuluvat jokaisen porrastreenarin perusliikkeisiin. Reippaasti ekalle tasolle, alas hölkötellen.  Yhdellä jalalla hyppelyt about 50 porrasta. Alashölköttelyt. Surferit ylös ja alas. Jossain vaiheessa huomasin, että ohjaan liikesarjoja kahdelle porrastreenarille. Ihan mukava huomata, että muutkin kaipaavat vaihtelua treeniin. No Näiden perusliikkeiden lisäksi otin mukaan porrasburpeen, siis sen jossa kaadutaan käsienvarassa portaalle, pari punnerrusta ja tasahypyllä seuraavalle portalle. Pystyasennosta taas pudotus käsienvarassa portaalle jne. aina 50 portaaseen astikka. Mukava toimia ad hoc PTnä 🙂 .

Pyysin heitä tulemaan torstain ToughViking harkkoihin. Taisin saada pari uutta esteratakilpailuista kiinnostunutta mukaan syksyn kisoihin  :). Ai niin heitä ei ihmetyttänyt se hämähäkkimies -liikekään, jossa käsien ja jalkojen varassa edetään porrasportaalta alaspäin mahdollisimman lähellä portaita alaspäin. Niin ja lopuksi tehtiin sen surfer-liike ylös alas.

Kuvassa ad hoc -personaltraineri 🙂

4.7.2017

Jättärillä

5.7.2017

En ole päättänyt vielä (klo 9.16)

6.7.20017
Aamujumppaa  viikkarityyliin. Hienoo settii. Upee meininki ja mikä parasta päivä alkaa todella reippaasti. Tällä kertaa taisi tulla osallistujaennätys. Oltiin kirmaamassa Oopperan takapihalla ja täytyy myöntää, että seuraavana päivänä taisi olla paikat ihan vähän jumissa. Tosin sen olen huomannut, että palautumiseen ei mene enää montaa päivää. Hyvä niin, että treeneihin ei tule pitkää väliä. Täytyy vaan huolehtia, ettei innostu liikaa ja samalla loukkaantumisrisiki kasvaa.

7.7.2017

Stadikkapäivä.

8.7.2017

Stadikalla kevyesti keskivartalon aktivointia ja jalat. Ehdottomasti jalat.

Käyn ensiviikolla tarkemmin läpi eri esteharjoitteita. Ensi viikolla vuorossa on Monkey bar. Listaus estseistä löytyy omalta sivultaan. Kaikkiin reiluun 30 esteeseen on löydettävä harjoittelupaikka. Seuraa tätä blogia, niin pysyt kärryillä esteiden suhteen.

9.7.2017

Tänään aloitin aamulenkit, joita en ole aiemmin ehtinyt harrastaa. Nyt siis siirsin ”ei mitään tekosyytä” päiväkohtaiseen treeniohjelmaan. Toteutan nimittäin ” ei mitään tekosyytä” viikko-ohjelmassani jo nyt. Huhtikuusta lähtien olen näin toiminut ja minun osaltani ainakin toimii.

Aamulenkin lisäksi otin harjoitusohjelmaan mukaan myös iltalenkin. Iltalenkki sisältää minun osaltani lähiliikuntapisteharjoitteita. Löysinkin viikkaritreeneihin soveltuvan pisteen aivan täyttömäen takaa ja pääsin harjoittelemaan Monkey Baria. Ekana päivänä testasin alapuolisen etenemisen lisäksi yläpuolista etenemistä. Noo, hyvinhän se sujui. Harjoitus tekee mestarin.