days
2
7
1
hours
2
1
minutes
1
7
seconds
2
9

Tietoja treenaajasta

Nimi: Marko

Ikä: 49v

Kotipaikka: Helsinki, Malminkartano.

Lajit: uinti, pyöräily, juoksu, kuntosali, esteratakilpailut (OCR)

Tavoite: ylläpitää peruskuntoa

Historiaa: hyötyliikuntaa pyöräillen töihin jne. 2005 – , vesijuoksupainoitteisia suoritteita Uimastadikalla vuodesta 2007 lähtien, PT pushaus muutama vuosi sitten (2011), yllytyshullu, ToughViking Helsinki 2014, 2015, 2016 ja 2017. Siinä välissä muutaman kerran Helsinki City Triathlon.

 

 

 

 

 

Moikka,
tällä hetkellä luonnehtisin itseäni sporttimaanikoksi terveellä tavalla tietenkin. Voi olla että joidenkin mielestä saattaa olla meikäläiselle lievä ilmaisu, mutta treenit ja treenaaminen ovat vain osa nykyistä elämäntapaani.

Työhistoriastani sen verran, että olen tehnyt tietokoneella töitä lähes koko työurani. Säännöllisen liikunnan pariin ajauduin hyötyliikunnan kautta tarkalleen kymmenen vuotta sitten. Pyörällä töihin ja jonkin verran punttisalilla tuli harjoiteltua.  Pyöräkilsoja tuli tuolloin vuosittain n. 4000 km. Tuolloin (2008) aloitin myös vesijuoksun, joka tuntui silloiseen kehonpainoon soveliaammalta lajilta.

Neljä vuotta sitten (2014) hurahdin esteratakilpailuihin. Treenasin aluksi oman treeniohjelmani mukaan. Osallistuin tuolloin ensikertaa Helsingissä järjestettäviin ToughViking Helsinki 2014 -kisoihin.
Tämän vuoden (2017) kisoihin valmistauduin siten, että aloitin treenaamisen vuosi ennen kisoja. Heti syyskuussa tuli treenattua 3-4 kertaa viikossa. Vähintään yksi punttisalitreeni. Punttarilla kävin ja käyn edelleenkin Myrtsin Uimahallilla.  Kesäkaudella hommasin (ja tulen hommaamaan jatkossakin) Uimastadionin kausikortin ja siihen päälle kuntosalin. Kesällä on kivempi käydä ulkosalla uimassa tai minun tapauksessani käyn vesijuoksemassa (ilman vesijuoksuvyötä).

Keväällä (kuten aiempinakin vuosina) aloin käymään Viikkareiden aamutreeneissä. Luonteeltaan matalan kynnyksen treenit aina torstai-aamuisin klo 7-8. Erikoistreenejäkin järkättiin ja parhaimmat tietenkin Maltsun jättärillä. Startti aamutreeneihin oli aina Sokos Hotel Presidentin aulasta. Huikee meininki ja vauhdista piti huolen Viikkaripäälliköt Niko ja Oona. Aamutreeneistä löytyy enemmän juttua tämän sivuston blogeistani (viikkotreeneistä).

Katsoin jo keväällä TFW (Training For Warriors) sivuja ja ajattelin, että laitetaanpa korvan taakse tämä. Taisin silloin nähdä jonkin SOME-mainoksen asiaan liittyen. Mieleeni jäi lause enemmän kuin kuntosali. Tuotahan pitää päästä kokeilemaan.
Kesällä käväisin paikan päällä Konalan salilla. Judit oli tuolloin paikalla ja otti minut vastaan iloisesti ja toivotti salille treenaamaan. Tuolloin en heti päässyt (ehtinyt) vielä treenaamaan. Sitten syksymmällä 2017 käväisin I love me -messuilla ja olinkin jo katsonut esilläololistasta TFWKonalan jengin.  TFW urani alkoi tuosta messukäynnistä.

Viikinkikisoihin 2018 aion jälleen osallistua ja tällä kertaa tukeudun täysin TFW Konalan voima, nopeus ja kestävyysharjoitteluun, joka tukee tätä tavoitettani. Viikinkikisat vaativat myös henkistä kanttia ja motivaatiota harjoitteisiin saan monipuolisesti juuri tästä TRAINING FOR WARRIORS harjoitusmetodista.

Joka kerta kun menen TFW salille, niin aivan ihmeen kumman kautta hymyilyttä jo tuossa ulko-ovella. Asiantuntevat koutsit ja ryhmäliikunta saa ihmeitä aikaan. Treenit soveltuvat kaikille ja skaalautuvat oman kuntotason mukana. Välillä haetaan maksimisuoritteita ja kokemuksesta voin taata, että tämä treenaaminen vaikuttaa kokonaisvaltaisesti kaikille muillekin elämänosa-alueille. Huippujengissä on kiva treenata. Tämä taisi olla se minun puuttuva lenkkini 🙂 .

Email: toughenough [at]  ekqvist . fi




Web
Analytics Made Easy - StatCounter


Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.